Här har vi samlat de mest vanligt förekommande frågorna kring våra träningsläger. Vi hoppas att du ska hitta svaret på din fråga, annars är du varmt välkommen att fylla i vårt kontaktformulär eller ringa oss på 031-137 400 (måndag-fredag, 08:00-17:00).

 

Betalning

Hur mycket betalar man vid bokning?
Anmälningsavgift på 20 % av resans totala pris skall vara oss tillhanda senast 10 dagar efter bokning. Vi skickar ut en bokningsbekräftelse tillsammans med en faktura.

När måste vi slutbetala?
Slutfakturan skickas ut ca 6 veckor innan avresa, när vi fått namnlistan som ligger till grund för slutfakturan och skall vara betald senast 30 dagar innan avresa.

Kan vi betala med bankkort?
Nej, vi erbjuder endast betalning via faktura.

Tillkommer det några avgifter?
Det kan tillkomma turistskatt beroende på vilket land man reser till, det betalas dock på plats.

 

Frågor gällande bokningen

När ska vi skicka in namnlistan?
Er rumsindelade namnlista ska skickas till oss senaste 6 veckor innan avresa.

När får vi slutinformation/resehandlingar från er?
Vi skickar slutinformation med all den information ni behöver för er ankomst ca 7-10 dagar innan avresa.

När uppger vi ev. specialkost?
Specialkost och liknande uppges i samband med att ni skickar i er namnlistan, alltså ca 6 veckor innan avresa.

Hur sent kan man boka på personer utan flyg?
Ni kan boka på personer så sent som samma dag, förutsatt att det finns tillräckligt med plats. Vi skickar då en tilläggsfaktura till er.

Vi har bokat flyg för vår grupp via OLKA – när får vi våra flygbiljetter?
Vi skickar era flygbiljetter tillsammans med er resplan via mejl ca 7-10 dagar före avresa.

Kan vi göra namnändring på flyget?
Ni kan göra namnändring fram till 6 veckor före avresa, om ni inte fått annan information från oss. Namnändringar efter det kan göras enligt respektive flygbolags regler dock oftast mot en kostnad.

När blir min bokning bindande?
Er bokning är bindande när ni mottager er bokningsbekräftelse. Efter det gäller våra vanliga avbokningsregler.

 

Avbokning och avbeställningsskydd

Går det att avboka resan?
Det går alltid att avboka sin resa, men kostnader tillkommer beroende på när resan avbokas. Läs mer i våra resevillkor som ni fick i samband med bokningen.

Hur fungerar avbeställningsskyddet?
Avbeställningsskyddet är en bra försäkring som tecknas i samband med bokningen av resan. Det gäller vid sjukdom, olycksfall eller dödsfall som drabbar resenären själv eller make/maka/sambo, barn, föräldrar eller syskon.

Avbeställningsskyddet gäller förutsatt att ett giltigt läkarintyg kan uppvisas och att avbeställningen sker innan avresa på ordinarie kontorstid.

Om dessa villkor uppfylls återbetalas alla pengar för resan – förutom en expeditionsavgift på 200 kr/person samt avgiften för avbeställningsskyddet.

 

Försäkringar och resegaranti

Ingår det någon reseförsäkring via er?
Nej, man är inte försäkrad via oss. Vi rekommenderar samtliga resenärer att kolla med sitt försäkringsbolag och att själv ansvara för att ha en täckande reseförsäkring.

Har ni resegaranti?
Ja, vi ställer alla våra resegarantier hos Kammarkollegiet och är ett skydd för dig som resenär.

 

Övriga frågor

Om man vill boka teorilokal etc. Vem gör man det med?
Kontakta oss så hjälper vi till med detta.

Kan ni hjälpa till att boka träningsmatch under vårt läger?
Vi gör alltid vårt yttersta och brukar i regel oftast hitta bra motstånd, men det är inget vi kan garantera. Om ni är intresserade av att boka någon träningsmatch, säg då till i samband med bokning.

Behövs föräldrars intyg om ungdomar reser utan sina föräldrar men med ledare?
Det är olika beroende på resmål. Om det skulle behövas kommer vi att informera er vid bokning. Läs mer på Utrikesgruppen här.

Måste man ha legitimation med sig?
Legitimation behövs oftast på transport så som färja, så se till att alla spelare har med sig det om ni inte hört något annat från oss. Vid utlandsresa borde samtliga ha pass med sig.

Vad innehåller sina resehandlingar/färdhandling?
Era resehandlingar innehåller allt som ni behöver inför er resa som tex. färjebiljetter, flygbiljetter, hotellvoucher, reseguide i PDF, program, tider för in- & utcheckning, kontaktuppgifter, information, m.m.

 

Covid-19

Vad händer om UD avråder från resor till min destination?
Om UD avråder från resor till din destination och du har bokat en paketresa, är du skyddad av paketreselagen och kommer då att få full återbetalning.

Vad händer om landet vi skall resa till har restriktioner som inte tillåter svenskar att resa in?
Om det inte går att genomföra er resa pga. restriktioner i det land ni skall resa till, och har bokat en paketresa, är ni skyddad av paketreselagen och kommer då att få full återbetalning.

Vad är en paketresa?
För att en resa ska räknas som en paketresa måste minst två olika typer av resetjänster ingår. Exempelvis transport, boende eller träning. Resan måste pågå i minst 24 timmar eller innehålla en övernattning.

De två olika resetjänsterna har satts samman i ett paket och säljs av ett företag. Det är paketreselagen som skyddar dig som resenär vid köp av en paketresa